Mr Akhmetov, Financial Times та висновок, якого не було

Поділитися:

В рубриці «Гетьман(про)Медіа» журналісти getman.media розповідають про внутрішні процеси медіабізнесу, пояснюють механізми формування інформаційного поля, викривають фейки та пропаганду, спростовують неточну або неправду інформацію, поширену в суспільстві.

«Мир на Донбасі залишається головним пунктом на порядку денному президента. І в цьому складному завданні <…> влада шукає союзників. Хто ці союзники? <…> Свою версію минулого тижня оприлюднило впливове видання Financial Times», – цими словами ЗМІ, що належать олігарху Рінату Ахметову, відкрили 10-хвилинний телесюжет та статтю за його мотивами. Далі медійники вкладають у вуста Financial Times висновок, що таким союзником з-поміж всіх олігархів може бути лише Рінат Ахметов: «Ахметов має бути частиною будь-якої мирної угоди з Донбасу»…

Але чи справді Financial Times дійшла саме такого висновку?

FT минулого тижня дійсно розповідала своїм читачам про ситуацію в Україні. Але зовсім в іншій подачі.

Почнемо з того, що стаття, яка (це також правда) розповідає про зближення Ріната Ахметова і президента Володимира Зеленського, називається Ukrainian’s oligarches jostle for influence with President Zelensky (український переклад «Дзеркала тижня»), тобто «Українські олігархи борються за вплив на президента Зеленського». В ній, як і обіцяно в заголовку авторитетне видання розповідає саме про конкуренцію олігархів за доступ до найвищого кабінету, як Коломойський віддаляється і Ахметов наближається до президента, як вони конкурували раніше, про проблеми навколо “Приватбанку” тощо.

Жодних сентиментів чи симпатій щодо одного з впливових бізнесменів у Financial Times ми не бачимо. Журналісти згадують не лише Донбас і «Донбас Арену», але й вілу Ахметова у Франції за 200 млн євро, і підтримку режиму Януковича, і телевізійні канали, які very nice до команди Зеленського.

Financial Times, лише цитуючи неназваного дипломата, зазначають, що Ахметов «мав би» стати частиною мирної угоди щодо Донбасу, з огляду на його вплив у регіоні. Самі журналісти видання такого висновку, звичайно, не роблять.